Försäljningschef - Modul
Plats: Göteborg
Du utvecklar försäljningsorganisationen och främjar goda relationer för att vinna affärer och ramavtal med kunder inom samtliga sektorer, med synergier mellan produktområdena. Med din erfarenhet arbetar du för att förbättra arbetssätten för försäljningsorganisationen (inkl. system och processer). Du arbetar löpande med att samla intern såväl som extern försäljnings- och marknadsinformation i syfte att ta rätt beslut och göra rätt vägval. Att ständigt utveckla och driva sälj- och marknadsföringsstrategin och affärsplanen är något som du tidigare arbetat mycket med i dina tidigare roller. Du ansvarar för att de kundavtal som ingås följer koncernens riktlinjer, är rättssäkra samt motsvarar tillgänglig leveransförmåga och leveranskapacitet.
Du rapporterar till Managing Director och är placerad på vårt fina kontor i Torslanda, Göteborg.
Arbetsuppgifter
•Du ser till att alla relevanta kund- och partnerrelationer kontinuerligt upprätthålls och utvecklas och deltar vid behov själv i kundmöten
•Du ser till hela försäljningskedjan och verkar aktivt i varje steg för att bädda för framtida affärer (tex proaktiv bearbetning av kommuner inför LOU)
•Du möjliggör teamets förmåga att agilt, lönsamt och konkurrensmässigt offerera varje affär differentierat för produkt, kund, geografi, nyttjandegrad och dyl
•Du verkar för att lösningarna som erbjuds motsvarar det som marknaden efterfrågar och att det finns en långsiktighet i produkternas utformande
•Du bygger Algecos varumärke genom ditt teams agerande i sin kommunikation, offerering, kundmöten, platsbesök, mässor etc
•Du och ditt team samarbetar flexibelt och transparent med övriga delar av verksamheten och upprätthåller er del i överenskomna SLAn (service level agreements)
Denna rollbeskrivning beskriver kärnan i ditt uppdrag, men din roll är inte begränsad till detta. Du tar ett helhetsansvar för företagets försäljningsverksamhet och förväntas ta initiativ och vara kreativ inom ditt ansvarsområde.
Din erfarenhet och kompetens
• Mycket god kunskap runt konceptförsäljning
• Mycket god kunskap i ledarskap
• Mycket god kunskap i kontrakt och avtalsskrivning
• Mycket god kunskap om anbudsarbete
• Mycket god förståelse för affärers ekonomiska logik
• Mycket systematisk och ordningsam
• Goda kunskaper i strategiskt arbete
• Goda kunskaper i processarbete
• Goda kunskaper i Microsoft office (Outlook, PowerPoint, Excel)
• Kunskaper i offentlig upphandling (LOU)
• Förståelse för tekniska frågor (BBR)
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi erbjuder
Förutom en fantastisk arbetsplats och att få jobba på ett företag i stark tillväxt så erbjuder vi:
Marknadsmässigt lönepaket
Medlem i ledningsgruppen
30 dagars semester
Friskvårdsersättning
Sjukförsäkring
Sjukvårdsförsäkring
Pension ITP
Tjänstebil
Du utgår från kontoret i Torslanda men närvarar frekvent på samtliga orter där dina medarbetare finns. Resor, både i och utanför Sverige, är en naturlig del av din roll
Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering & Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi kommer inte att ta emot ansökningar som kommer via mailen. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.